آزمایشگاه کانه آرایی

آزمایشگاه کانه آرایی

آزمایشگاه کانه آرایی مجهز به تجهیزات زیر می باشد

  • سنگ شکن فکی (Jaw Crusher)

جهت انجام عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه مورد استفاده قرار می گیرد، و به منظور خرد کردن سنگ های بزرگ و تهیه خوراک در ماشین آلات دیگر بکار گرفته می شود.

  • سنگ شکن مخروطی (Cone Crusher)(

هیدروکن یا ماسه ساز مخروطی  یکی از انواع دستگاه های ماسه ساز می باشد که به عنوان سنگ شکن اولیه یا ثانویه در معادن مورد استفاده قرار می گیرد و مصالح تولیدی به شکل پولک می باشند.

  • فلوتاسیون

فلوتاسیون بدون شک مهم ترین و همه جانبه ترین روش جدایش کانی ها است و استفاده آن در زمینه‌های جدید و برای فرآوری مواد معدنی در حال گسترش است..

این روش، مهم‌ترین روش تغلیظ است که به منظور فرآوری فلزات پایه به کار گرفته می شودو در اصل در تغلیظ کانه‌های سولفیدی مس، سرب و روی به کار می‌رود.

  • میز لرزان

میز لرزان آزمایشگاهی مدل ویفلی شرکت کانی‌کاران آسیا برای جدایش ثقلی مواد طراحی شده است. نتایج این میز برای طراحی صنعتی مدار ثقلی استفاده می شود.

  • جیگ

پرعیارسازی مواد معدنی در جیگ براساس وزن مخصوص مواد انجام می شود. مکانیزم های اصلی عملیات پرعیارسازی در جیگ عبارتند از:  اگر برای آب در جیگ سطح ثابتی را فرض کنیم، آب دارای دو حرکت بالا آمدن و پایین آمدن از سطح ثابت خواهد بود که اولی را حرکت جهشی و زمان انجام آن را زمان جهش و دیگری را حرکت کششی.

این آزمایشگاه در دانشکده فنی مهندسی و با نظارت گروه معدن فعالیت میکند.


۰ بازدید