اخبار

افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و گلخانه‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۱۳۹۷/۰۳/۳۰

با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و گلخانه‌های این دانشکده، افتتاح شدند.

عصر روز چهارشنبه 30 خردادماه، با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرضا باقری و مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مسعود شمس‌بخش، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با زیربنای 1900 مترمربع و با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان به افتتاح رسید.

با افتتاح این مجتمع، همه‌ی آزمایشگاههای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این ساختمان تجمیع می‌شوند.

همچنین با حضور دکتر عبدالرضا باقری و  دکتر مسعود شمس‌بخش، مجموعه گلخانه‌های آموزشی، تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با زیربنای 800 مترمربع و با اعتبار 600 میلیون تومان افتتاح شدند.

این مجموعه‌ی آموزشی، تحقیقاتی در رابطه با تحقیقات و پژوهش‌های گیاهی و گلخانه‌ای و معضلات مرتبط با خشکی و کم آبی و نیز موضوع اصلاح الگوی کشت، تحقیقات و پژوهش خواهد نمود.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرضا باقری در مراسم افتتاح این دو پروژه و در جمع خبرنگاران تشریح کرد:«استانداردهای آموزشی دانشگاه لرستان به سرعت در حال رسیدن به سطح قابل قبولی است».

وی افزود:«کارآفرینی را باید تقویت کرد و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان در این زمینه وضعیت قابل قبولی دارد».

دکتر باقری تشریح کرد:« دانشگاه لرستان در مقایسه با دیگر دانشگاههایی که همزمان با این دانشگاه تأسیس شده‌اند در حد نُرم‌های قابل قبول و خوبی، قرار دارد».  

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت:«امروز تعداد 21 آزمایشگاه در مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد می‌شوند که یک اقدام مهم در راستای ارتقاء مهارت‌ها و افزایش کیفی سطح تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی است».

دکتر باقری تصریح کرد:«باید تلاش کنیم از پتانسیل‌های دانشگاهی برای رفع مشکلات و معضلات استانی استفاده شود».  

همچنین در همین روز، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم از ساختمان در حال ساخت مرکزی دانشگاه لرستان که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند و قرار است در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد بازدید کردند.

این ساختمان، 6200 مترمربع زیربنا و پنج طبقه دارد و تاکنون برای ساخت آن نزدیک به 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، در همین روز، در جلسه هیئت امنای دانشگاه لرستان و جلسه‌ی شورای دانشگاه نیز شرکت کردند.

دکتر باقری رئیس هیئتهای اُمنا و هیئتهای ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.


 


۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰
۳۱۱۳ بازدید